از موانع ترک شبکه های اجتماعی

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از مهمترین دلایلی که مدتها نمیگذاشت توییتر رو ترک کنم این بود که شاید حضور من بعنوان یک فرد مومن! در توییتر لازم باشه و باعث بشه برخی به سبیل رشد و هدایت راه پیدا کنن! دقیقا به همین صراحت.
عجب؛ یکی از خطرات بسیار بزرگی هست که هر انسانی رو تهدید میکنه، کمی که نگاه کردم دیدم تو توییتر چه چیزی جز لغو و مسائل کم ارزش مینویسم؟ اگر سخن پر ارزشی هم هست، مثل پین توییت اکانتم که سخنی منقول از مولا علی بود، اکانتهای دیگه گذاشتن، در توییتر نه تنها هدایت نمیکردم، بلکه افرادی با دیدن من احتمالا زده هم میشدن از افراد مومن… باز هم خدا رو شاکرم که تونستم این رو بفهمم که طرز تفکرم کاملا اشتباه بود، انگار که هوای نفس دیده شدن در جمع مجازی توییتر خودشو به زیور هدایت کردن افراد در اونجا مزین کرده بود و اومده بود تا من رو غافل کنه. اشکال دیگه ای که بودن در توییتر برای من داشت اتلاف وقتم بود، وقتی که پول بیت المال براش خرج میشه تا در علم و دانش بگذره، و باید در همین راه هم بگذرونم، تا بتونم باری از بارهایی که بر زمین مونده رو به دوش بگیرم. اون کسی که باید ببینه میبینه، چه اهمیتی داره بقیه هم متوجه میشن یا نه، هر کسی باید راه خودشو پیدا کنه و وظیفه خودش رو بشناسه و در راستای اون عمل کنه، نقل قولی که پدر از امام خمینی نقل میکنه که ما مکلف به وظیفه ایم نه ضامن نتیجه.
فکر میکنم شهوت دیده شدن و مطرح شدن به روشی که از دیدم مغفول مانده بود خیلی توم رسوخ کرده. این آفت کارهایی هست که آدم میخواد برای رضای خدا انجام بده، اگر ذره ای ریا قاطیش بشه حبط میشه عمل و دیگه اخلاصی نداره و فایده هم نداره.
خدایا ثابت قدمم کن، در راه خودت و از جانب خودت بر من رحمت و مغفرت بفرست، که هر آنچه از خیر و نیکی خود به من نازل کنی من بهش محتاجم.

پاسخی بگذارید

