غرق شدگی

یطوریم. نمیدونم بهش چی چی میگن.

وقتی تو یه کاری میرم. توش غرق میشم. وقتی یه کتابی میخونم. توش غرق میشم. وقتی تموم میشه. میخوام بشینم از اول بخونمش. بازم تموم شه باز میخوام بخونمش. یه روانشناسی رفته بودم پیشش مشاوره بهم گفته بود شخصیتت خیلی زود وابسته میشه. حواست باشه تو روابطت.

اما انگار روابط من فقط با آدما نیست. با حیوونا هست. با جک و جونورا هست. با کتابها با اشیاء و با هرچیزی که آدمی بتونه درکش کنه هست.

خرگوش داداشم که اسمش جکی بود. سعی کردم محلش نذارم. هروقت صدای پام رو میشنید میپیرد میومد به پام چنگ میزد که بهش علف بدم. یکم برگ میدادم بهش و میرفتم. ولی وقتی فهمیدم گربه ها شکمشو سفره کردن غصه شو خوردم. دوست داشتم گربه ها رو بزنم.

یادمه دوم دبیرستان بودم آخرین سری رمان هری پاتر یعنی جلد هفتش اومد بیرون. تمومش کردم. باز نشستم از اول خوندم. تموم شد رفتم وبلاگ هری پاتر2000 رو گیر آوردم اونجا فن فیکشن گیر آوردم اونا رو خوندم. ترجمه بدون سانسوری که اون وبلاگ گذاشته بود رو خوندم. نمیخواستم از دنیاش بیام بیرون. همینطوری شیلنگو گرفتم به درسم. اون سال نزدیک دو نمره افت معدل داشتم. نمیتونستم از دنیای هری پاتر خارج شم.

امسال کتاب دا رو خوندم. بهش خیلی وابسته شدم. نمیتونستم ول کنمش. خیلی مبارزه کردم تا دوباره نخونمش. رفتم سراغ شخصیت هایی که تو کتاب بود. وقتی شنیدم مریم امجدی فوت کرده خیلی دلم گرفت. کتابای دیگه مقاومت خرمشهر رو گیر آوردم خوندم. پاییز 59، پوتین های مریم و ….

امسال رفتم شهسوار. حس میکردم شاید آخرین سالی باشه بتونم اینطوری سرخوش بیام شهسوار. خیلی وابسته شده بودم. مثل کسی که برای آخرین بار میخواد عشقشو ببینه. فکر میکردم شاید از سال دیگه کار داشته باشم و سرکار باشم. زن داشته باشم و سرم به زندگی خودم مشغول بشه. میام تهران دلم تنگ میشه برای شهسوار. برای جبرانش آهنگ گیلکی گوش میدم شعر گیلکی میخونم یکم هوام عوض شه.

بحث چی بود؟ دور نشیم ازش… راستش یادم رفت هدفم چی بود از نوشتن این پست. چرا اسمشو گذاشتم غرق شدگی. مسلما میخواستم اینایی که گفتمو توضیح بدم تا یه چیزی بگم.

آهان یادم اومد… یه وبلاگی پیدا کردم. غرق شدم توش. با نوشته هاش منم بغض میکنم. با شادی هاش دلم شاد میشه. نمیتونم دل بکنم از وبلاگش. اصلا نمیتونم صفحه شو ببندم. انگار صفحه ش جلوم باز باشه فرجی میشه؛ وبلاگشو لینک میکنم. بخونید حتما… شاید شما هم غرق زندگی یک مادر شدید…

وبلاگ یخِ نُه

پاسخی بگذارید

