فال فرفری

سلام

شايد بعضي ها به فال حافظ اعتقاد نداشته باشند

منم به فال اعتقادي ندارم

ولي حافظ به عنوان يك مشاور دانا بهم مشورت ميده

منم دوستش دارم

هر موقع هم فالي ميگيرم غزلشو به عنوان نصيحتش گوش ميكنم(ميخونم)

شب يلدا يكي از اقوام فالي گرفت ولي چون بلد نبود بخونه يا حال شعر خوندن نداشت فقط يك بيتشو خوند و اونم يادم نموند

بعد هم تفسيرشو خوند

ولي چون من با تفسير كسي كاري نداشتم و ميخواستم دو كلوم از دهن خود حافظ بشنوم، فردا شبش كه رفتم فرفر از دوستان خواستم برام فال بگيرند كه خانوم بهاره مرحمت فرموده فال گرفتند

اين غزل رو اينجا ميگذارم چون هم با دوستانم به اشتراك گذاشته باشم هم علاقه دارم شرحتونو بشنوم ببينم چطوري اين غزلو تفسير مي كنيد يه مقدار برام سخت بود(با تشكر از اينجا):

ای دل ریش مرا با لب تو حق نمک

حق نگه دار که من می‌روم الله معک

تویی آن گوهر پاکیزه که در عالم قدس

ذکر خیر تو بود حاصل تسبیح ملک

در خلوص منت ار هست شکی تجربه کن

کس عیار زر خالص نشناسد چو محک

گفته بودی که شوم مست و دو بوست بدهم

وعده از حد بشد و ما نه دو دیدیم و نه یک

بگشا پسته خندان و شکرریزی کن

خلق را از دهن خویش مینداز به شک

چرخ برهم زنم ار غیر مرادم گردد

من نه آنم که زبونی کشم از چرخ فلک

چون بر حافظ خویشش نگذاری باری

ای رقیب از بر او یک دو قدم دورترک

One Response to فال فرفری

  1. آريانا says:

    سلام خوبي كجايي كم پيدايي؟امتحانا شروع شده؟ منم فال حافظ رو خيلي قبول دارم
    __________________________________________________
    سلام
    چطوري آريانا؟
    درباره كم پيدا شدن كه چه عرض كنم
    ميخواستم يه پست اقتصادي درباره هدفمند كردن بزنم بخاطر كلي دليل فعلا منصرف شدم
    امتحانا هم داره شروع ميشه ديگه كمتر بايد بيام 🙂

    دوست داشتن

پاسخی بگذارید

