وبلاگستان،قبل از انتخابات و بعد از انتخابات برای زیرپوش

سلام

داشتم فکر میکردم به وبلاگ هایی که میخوندم و بعضا میخونم

ودیدم الان بیکارم

گفتم بزار تفکراتم رو تو وبلاگ بنویسم(توجه داشته باشید که وبلاگستان در دید من اینگونه توصیف شده است!)

آرشیو وبلاگ قدیمی خودم تو بلاگفا رو که دیدم

دیدم خودمم چقدر تغییر کردم

پس اول تغییرات خودمو میگم

اونموقع(قبل از انتخابات) بدون هیچ ذهن فعالی درباره شناخت دیگران هرچه که میدیدم باور میکردم

فکر میکردم بیست و سی بهترین اخبار هست که از سیما پخش میشه

به این که رسانه ها و افرادی که به … وابسته هستند چقدر از اعتقادات مردم سو استفاده می کنند فکر نمی کردم

از فرهنگ های ملی و مذهبی

از حس وطن دوستی

حتی از حس همنوع دوستی

از احساسات مذهبی وباور های دینی

از جوانان و نوجوانان

از فرهنگ شهادت

از خانواده های شهدا و ایثار گر

از روستاییان که سواد خاصی ندارند

و بیشترین سو استفاده از سادگی آنها شد

اما پس از انتخابات

اینها را دیده بودم

و حال باور هایم به هم ریخته بود

ناخود آگاه از فرهنگ های قبلی فاصله گرفتم

و از همه سیاستمدارانی که تا به حال گولم می زدند متنفر شدم

و هر چه می گفتند حتی اگر درست بود

بدم می آمد

لجبازی وجودم را پر کرده بود

اما کم کم دارم از این حس بدر می آیم

می خواهم فرهنگ هایم را کسب کنم

فرهنگ های اسلامی و ایرانی ام

بدون سیاست

بدون لجبازی

و پی حق را بگیرم

و دراین راه به دوستانم نیاز دارم

تا کمکم کنند

وخدایا بیشتر از همه به تو نیاز دارم تا راه درست را نشان دهی

پس اگر وقتی یا زمانی پستی ارزشی در این وبلاگ دیدید تعجب نکنید

پیش خود این اشتباه را نکنید که من طرفدار فلان یا فلان هستم

زیرا من سیاسی نیستم

و سعی می کنم پست هایی را بزارم که مورد سو استفاده قرار نگیرند

این مختصری در مورد خودم

اما وبلاگستان فارسی

اونموقع اینکه بعضی از بلاگنویس های ما از بلاگفا به وردپرس و… نقل مکان میکردند متعجب بودم

وکمی نیز شاکی

پیش خود می گفتم باید به پیشرفت کشورمان ایران کمک کنیم

بلاگفا هم که خوب است و امکاناتش در حد خودش عالیست

پس بیاییم به این سایت ایرانی کمک کنیم تا پیشرفت کند و روزی رقیبی شود برای همه سرویس های بلاگ دنیا!

دریغ ازاینکه من آرامش قبل از طوفان رو میدیدم

انتخابات شد

بعد از آن یک سری وبلاگ مسدود شدند

و احتمال این رفت که  ای پی های نویسنده هایش لو برود

آنموقع بود

فهمیدم دلیل مهاجرت از بلاگفا به سرویس های غیر وطنی چیست

خودم نیز از آنها بودم

به بلاگر

بعد از آن در پارسی بلاگ و میهن بلاگ

اینها نیز همان مشکل امنیت برای کاربر را داشتند

پس مجبور به ترک سرویس های وطنی شده و به وردپرس مهاجرت کردم

این از سرویس های وبلاگنویسی اما بخش دیگر بلاگنویسان ایرانی هستند

فکر میکنم که آنها نیز  لجبازی ذکر شده را در عمل پیش رو گرفتند

اما در این میان به نظرم برخی واقعا چهره از پشت نقاب بیرون کشیده و نه به مبارزه علیه نظام ساختگی

بلکه به مبارزه با اسلام پرداختند

دلم از این افراد گرفت

اما فرق دیگری نیز مشاهده شد

لغت جنگ نرم

که میان ارزشی ها زیاد شده

به نظرم جنگ نرم وجود داره ولی اونا خیلی سخت گرفتن

ما جنگ نرممون با خارجی هایی است که قصد تهاجم فرهنگی به ملت مارا دارند

نه توییتر و فیس بوک

نه هموطنان خودمان

نه مخالفان دولت نهم(که همچنان اداره مملکت را به دست دارند)

متاسفانه ما وارد جنگ نابرابر شده ایم

از طرفی مخابرات اسکات فیلترینگ نه متری را در اینترنت های شش متری ما منفجر می کند

از طرفی توسط کشورهای خارجی و سایت های آنها محکوم به تحریم از خدمات آنها به جهان هستیم

ولی

ما هستیم

3 Responses to وبلاگستان،قبل از انتخابات و بعد از انتخابات برای زیرپوش

  1. بابا ول کن دیگه همه دارن از فیلتر صحبت میکنن اما چه فایده داره

    دوست داشتن

  2. حرف درستی میزنی اما باید کلی وجمعی به مبارزه پرداخت از قدیم میگن یه دست صدا نداره

    دوست داشتن

  3. سلام..مبارکه..

    دوست داشتن

پاسخی بگذارید

